Mitt vinterland

Igår fick vi ytterligare lite snö, ett par cm så nu kan jag skriva att vi har snö på riktigt. Det hade ju varit en dröm om det kommit två veckor tidigare, dvs på julafton men jag är förstås väldigt glad över de få snöiga dagar som vi får. Detta blir förmodligen ett av mina sista inlägg för den här säsongen (kommer nog en tillbakablick på bloggsäsongen och kanske ett inlägg när vi slängt ut granen) men det känns bra att avsluta med lite snöiga foton hemifrån. Jag tog 40 foton igår men sparar de flesta till nästa bloggsäsong när jag längtar efter snön men några vill jag gärna visa er nu. Alla bilder är fotograferade i området max 3 minuter från vårt hus.
d

Vårt hus bakom träden men följ med in i skogen på andra sidan.
a
Den lilla skogssjön där vi tillbringar många stunder på våren och sommaren. Med att bada i sjön och fika på stenhällen. Igår var jag den första personen som trampade upp en gång i snön, visst är det något av en högtidlig känsla att vara först med att göra spår i snön men även lite sorgligt att förstöra den med fotspår.
b
Orörd snö på bryggan. Jag älskar tystnaden som följer med ett snötäckt landskap, alla ljud runtomkring dämpas men man hör ett svagt knarrande från sina steg i snön. Jag gick ut och satte mig på bänken på bryggan i snön och bara lyssnade på omgivningen som var nästan helt tyst. En fågel som sjöng bland trädtopparna, ett flygplan ovan molnen men inte så mycket mer.
c
Naturligtvis gick jag även bort till stenhällen. Som ni ser har isen lagt sig på sjön. Detta var några foton från min vintervärld, till hösten visar jag resten. Man blir så glad när man tittar ut och ser snön, den lyser upp så vackert. På eftermiddagen när solen håller på att gå ner blir det ett så vackert blåaktig sken ute, älskar det!

One thought on “Mitt vinterland

Kommentera

