Julbloggssäsongen 2016

julgran
Jag bytte bloggadress lagom till midsommar, under sommaren fixade jag mest med designen, rubriker och lite tillbakablickar på julen 2015 såsom detta foto på granen, gottebordet mm. Annars julbloggade jag inte direkt under sommarsemestern  men jag minns att jag satt på campingen på Öland och julbloggssurfade och tänkte för mig själv att det var tur att förbipasserande inte såg att jag satt och läste om julen.
rönn2
1: augusti fotograferade jag rönnbären.
kaka
I mitten av augusti bakade jag kanelkladdkaka.
stj
I september gick jag på julspaning och fotograferade hösten.
prom8
app4
I oktober bakade jag äppeltosca och fick juliga födelsdagspresenter.
grattiss
Jag ordnade julkortsswappen, julquizzen och gick på mer julspaning.
julkortsswap
image7
Jag slog in julklappar och scrappade julkort.
julkort1605
Första frosten kom.
frost2
Jag besökte Ullared.
u2
s3
Vi fick ett par dagar med snö.
saturnus
Jag fick provsmaka glögg.
kladd6
Och jag julbakade som vanligt en hel massa.
tv
Dottern var med på nyheterna.
ad
Advent kom.
lucia1
Barnen hade mängde med julkonserter och luciatåg.
lucia
ikea
Jag åt julbord på Ikea, gick på julkonsert och på en liten lokal julmarknad.
saffran
Vi gjorde pepparkakshus, julgodis och tittade på en massa julfilmer.
pepphus3
Jag visade en tidigare juldukning.
dsc_0100
klapp1

Vi klädde julgranen och julpyntade.
32f
Vi hade uppesittarkväll, dukade gottebordet och hade en mysig julaftonsfrukost.
unspecified5kj3koqp
Vi dukade upp ett fantastiskt julbord, tittade på Kalle Anka och delade ut julklappar. Julafton gick som vanligt alldeles för fort. Denna underbara dag.
unspecifiedkf3f6l4g
c1
På juldagen njöt vi av all den goda julmaten, spelade spel, gick på promenad och bara njöt av lugnet. Annandagen fortsatte vi att fira jul med släkten.
dukning1

Nyårsafton firade vi här hemma.
Några dagar in på det nya året fick vi äntligen lite snö igen.
c
Detta var en liten tillbakablick på min julbloggssäsong 2016, tusen tack till alla er som följt mig och kommit med fina kommentarer. Nu är det snart tjugondedag Knut och som vanligt vid den här tiden känns det så konstigt. När det är tre veckor kvar till julen känns den så nära men lika många veckor efter så känns den redan så avlägsen. Som ett fint minne. Ha ett underbart 2017 så ses vi igen till hösten och kanske blir det något enstaka inlägg innan dess. Men nu är det dags även för oss att packa ner julsakerna och säga farväl för denna säsongen även om jag tycker att det känns sorligt att den underbara julen är slut.

3 thoughts on “Julbloggssäsongen 2016

  1. Tack själv!
    Ser redan fram emot nästa jul…jag hoppas och tror att den ska bli mysigare för mig än vad den senaste var…och förhoppningsvis ska jag lyckas fullfölja en hel julbloggssäsong igen:)
    Och så måste jag komma på vad sjutton jag ska göra för julklappar till nästa jul?!

    Gilla

Kommentera

