25-årsjubileum för min julsida

Idag är det exakt 25 år sedan jag la upp grunden till min första julsida. Det är egentligen inte klokt att jag har skrivit om mina kärlek till julen i 25 år!

Då var jag höggravid med sonen och äldsta dottern var 1,5 år. Nu är de vuxna. Jag började med en hemsida och delade med mig av bl.a.  julpyssel, julrecept, julfoton, julsånger och historia om julen.  2010 gick jag över till en renodlad julblogg efter att några år haft en vanlig blogg där julen var en egen kategori utöver min hemsida om julen.

Kanske är det inte så konstigt att inspirationen till min julblogg numera går lite upp och ner. Förra året tog jag faktiskt helt och hållet paus från att tänka julblogg när jag fotograferade under julfirandet och det var helt ärligt ganska skönt. Jag brukar ju annars försöka få till bilder utan människor på eftersom de i de flesta fallen inte vill synas på nätet. Men även om det går upp och ner så har jag numera svårt att tänka mig att jag skulle sluta helt. Det har blivit en stor del framförallt av mina förberedelser inför julen. Det är ju nästan mysigare med förberedelser, decembermys och längtan än att lägga allt fokus på själva julafton. Så även om jag vissa år troligen kommer att fortsätta vara mindre aktiv så kommer det nog alltid finnas något jag vill dela med er så länge ni fortsätter att titta inte här ❤️🎄

Lämna en kommentar