Snön är vinterns fjärilar

Snön är vinterns fjärilar som sakta daler ner från skyn, flyger en liten krumelur och lägger sig sedan på marken för att lysa upp i den grådaskiga omgivningen.
Vi har fått några mm snö, det räcker inte för att skrapa ihop till en snölykta men det räcker till att lysa upp och glädja oss snölängtande sörlänningar. Det började med en snöflinga i timmen och hoppet väcktes och sedan hände något och det kom en flinga i minuten under en timmes tid. Inte så mycket att hurra över kan tyckas men självklart är det så för mig. Jag har haft en vän som bor i Kiruna här på besök, jag lämnade henne på morgonens första plan då hon skulle resa tillbaka till vintern så det känns kul att vintern faktiskt hittat hit också nu! Vi hade ju ett par dagar med snö i november men som vanligt ingenting till julen men det är ändå mysigt att få några dagars vinter per år även om jag alltid önskar att det skulle infalla med julen. Men jag är glad för det lilla ❤ även om jag fortfarande är förkyld och småfebrig.
04

2 thoughts on “Snön är vinterns fjärilar

  1. Åh vad glad jag är att du får njuta av lite snö på marken!! Här har vi fått en hel del och det känns riktigt bra!
    Vad som inte känns bra är att jag var tvungen att slänga ut granen idag… Jag kunde höra hur barren föll av när jag satt i soffan så jag hade liksom inget val… Men det var jobbigt; jag hade en klump i magen. Jag vill ju liksom inte acceptera att julen är över och att det fruktansvärt jobbiga väntar runt hörnet.
    Dock har jag inte tagit bort något annat juligt, så nästa vecka – när Tour de Ski är slut – ska jag fira min Jul i Januari med julgodis och julfilmsmaraton! Känner mig lite knäpp, men ibland får man vara det tycker jag.
    Kram!

    Gilla

  2. Visst är det härligt! Vi har äntligen snö så att gräsmattan täcks och i går var temperaturen nere på 20 minus innan den vände. Nu är det 14. Vaknade med halsont i dag och håller tummarna för att det inte ska bli värre. Hoppas att din förkylning har gett med sig.

    Solsken
    //Linda

    Gilla

Kommentera

