Nu har jag börjat

Nu har jag börjat julpynta, men helt ärligt så känns det overkligt och lite konstigt. Kanske för att det är ett tag kvar till advent. Mysigt är det i alla fall med lite juleljus i köket. Det är bara i köket som jag har börjat än så länge.
16c
Inga julblommor köpta ännu och jag tror att jag väntar en vecka till med det.

16b
Chanel inspekterar. Jag har plockat fram de julsaker som förvaras så att jag når dem själv, övrigt måste vi vara två för att ta fram. Till nästa år ska jag se till att ha alla adventsljusstakar lättåtkomliga, det är ju så mycket enklare att kunna plocka fram själv efter hand mot att vänta på att maken kan hjälpa mig. Julgranen mm väntar vi ju med att ta fram men gardiner, ljusstakar och sådant vill jag fortsätta med nu. Förra året sorterade jag bland tomtarna så nu har jag det viktigaste pyntet i två plastbackar som jag enkelt kan ta fram. Jag hade egentligen tänkt att vänta med tomtarna men kökstomtarna ville så gärna få komma fram nu.
16
14 ljuslyktor och ljusstakar på kökshyllan, kanske risk för att brandvarnaren går igång om jag tänder alla samtidigt. Nya ljus måste köpas.

En tanke på “Nu har jag börjat

Lämna en kommentar