Elva nätter före jul

Visst är de välkända gamla stroferna ur julsångerna högtidliga, jag älskar dem!  Hoppas att ni har haft en fin Luciadag. Det har jag haft om än något lång, det blev inte kvällsmat förrän klocka var över 21 men nu ska jag bara ta lite glögg efter att jag har skrivit klart detta inlägget sedan ska jag lägga mig. Dagen avslutades traditionsenligt i sporthallen med luciakröning men innan luciatåget gjorde entré hade vår barn spelat och drillat. Kvällen avslutades med fackelsim i bassängen. Lucia och December kommer verkligen att bli annorlunda då alla våra barn vuxit upp och ingen längre går på musikskola eller i musikklasser. Men var sak har sin tid, när vi inte längre tittar på luciatågen live får jag njuta av TV´s lucia. Det minns jag inte ens när jag gjorde senast!
lucia1
lucia2
lucia3
lucia4
Sankta Lucia, ljusklara hägring,
sprid i vår vinternatt glans av din fägring.

Så var Luciadagen 2016 snart till ända.

Kommentera

