Juligt pyssel

De här små korten gjorde jag förra helgen, det är egentligen ATC kort (Artist Trading Cards, ett Atc-kort har en given storlek som anges i inch: 2,5 x 3,5 inch. Omsatt i centimeter blir det: 6,4 x 8,9 cm. Man kan tillverka dem i vilken teknik man vill sedan byter man dem med vänner)  men storleken skulle även kunna passa som julklappstags (julklappsetiketter) så därför kan de kanske vara till lite inspiration här? Bilderna kommer från ett mönstrat scrappapper (gammalt), sedan har jag dekorerat med spets, utstansade snöflingor och 3D snö. Om man inte har scrappapper kan man använda bokmärken eller skriva ut fina bilder från nätet.

1106

Jag vill även passa på att visa min egen lilla julkalender som kom i veckan.

11kal

Samma typ av kalender som jag hade förra året med små söta dies som jag kan använda till min hobby.

3D snö finns t.ex. här och här.
Punchar med snöflingor finns här, härhär, här och grankvist
Fina scrappapper med julmotiv finns bl.a. från Maja Design.

One thought on “Juligt pyssel

Kommentera

