Granen står så grön och grann i stugan

Jag har letat upp foton på vår julgran i vardagsrummet sedan 10 år tillbaka alltså sedan vi flyttade till detta huset.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 2007

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 2008

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 2009

OLYMPUS DIGITAL CAMERA 2010

2011 2011

2012 2012

2013 2013

2014 2014

2015 2015

2016 2016

Min favorit är den från 2010, men jag vet inte om det är själva granen eller helhetsbilden med de andra gardinerna. Det året bytte jag inte till julgardiner utan de vanliga fick hänga kvar. Samma sak 2014 och den granen gillar jag också. Förra året började jag att leta efter nya julgardiner till vardagsrummet men jag har inte hittat några jag gillar. Jag vill inte ha tryckta motiv med tomtar, det är inte riktigt min stil men i år tror jag att istället för julgardiner så hänger jag upp några vita gardiner som jag har. Jag har enfärgade röda i köket och vardagsrummet uppe och de passar bra där så jag tror det får bli vitt i detta rummet. Jutevävsgardinerna med röda hjärtan köpte jag 2004 så de har hängt med ett tag och jag har varit trött på dem några år nu. Kanske kan jag sy julklappssäckar av dem istället… Årets färgtema i granen är troligen bestämt. Jag fick vita kulor med silverdekor av äldsta dottern och maken vill ha de bruna kulorna som vi hade 2008 och 2013. Alltså blir det kanske vitt, brunt och silver i granen och jag tänker pepparkakstema. Återstår att se hur det tar sig i verkligheten.

2 thoughts on “Granen står så grön och grann i stugan

  1. Vilken rolig idé! Den måste jag sno 🙂 Jag undrar om jag har bilder. Det ska bli riktigt spännande att se våra granar.

    Ha en riktigt fin dag! Nu är det inte långt kvar tills vi får börja jula oss riktigt ordentligt 😀

    Solsken
    Linda

    Gilla

Kommentera

