Det närmar sig

Nu när vi har passerat både Halloween och Alla helgons dag känns julen så mycket närmare. Jag ska försöka använda varje tillfälle som ges till att njuta av tiden som närmar sig årets bästa helg. Jag har några inlägg på gång som kommer att dyka upp de närmaste dagarna, lite julspaningsbilder, jo det blev faktiskt ett juligt inköp också, jag har gått igenom foton på våra julgranar från de tio senaste åren och eventuellt kommer jag att provbaka ett julrecept i eftermiddag, ett julpyssel har jag också hunnit göra. Just nu har jag lite tomteverkstad här i vardagsrummet, jag har ägnat de senaste dagarna åt att packa mina julkort och små julgåvor som ska postas ut i världen. Julmusiken spelas  för fullt, glöggen värms nästan dagligen men julfilmer har jag inte börjat med ännu. Åh jag höll ju nästan på att glömma att igår gjorde jag en hel del julklappsinköp. Vad jag köpte kan jag ju inte visa men kanske dyker det upp lite inslagningsfoton. En sak i taget men åh vad det känns härligt att känna det där julpirret i magen igen. Lite höstlovsledigt var vad min stressade hjärna behövde.

DSC_0062omg

De flesta träden är kala nu, det är bara bokskogen som lyser gulorange. Färgen görs inte rättvisa på fotot…

2 thoughts on “Det närmar sig

Kommentera

