Hyacinttips

Förra året köpte jag flera krukor med hyacinter när vi var på Ikea och åt julbord i början av december. Några av dem ställde jag på ett bord vid entrén. De prydde sin plats så länge de stod ute och efterhand som blommorna här inne hade blommat över plockade jag in nya krukor. Hyacinterna klarade kylan men stannade upp i utslagningsfasen så de behöll sina lagom bulliga form hela tiden de stod ute och när de kom in i värmen slog de ut. Nu vet jag inte hur kalla nätter de tål, jag bor ju trots allt i växtzon 1 men här fungerade det utmärkt. Den här lilla blomman hade stått i knopp utomhus i drygt fem veckor när den kom in i värmen och fick sprida sin ljuvliga doft.
DSC_0436

One thought on “Hyacinttips

Kommentera

