Tack för era fina bloggar

I går kväll satt jag en lång stund och läste ikapp era fina julbloggar, jag hade tänt ljuslyktor och värmt säsongens första glögg här hemma (dock inte den första jag smakar i höst eftersom jag drack en mugg på julpysselträffen). Att läsa om era julstatusar, filmkvällar, bakning med julsmaker, tillbakablickar på förra julen mm ger så mycket stämning. Att läsa julbloggar hör till ett av mina måsten på hösten, även om jag läser bloggar hela året så är julbloggarna så speciella och det ger sådan härlig mysfaktor att läsa om andras juligheter. Det känns härligt att vi har 3 månaders julbloggning framför oss och nu ska jag inte tänka på hur tomt det känns när uppdateringarna försvinner efter julafton/nyår/trettonhelgen. I går kväll lyssnade jag även på en liten julsång medan jag drack min glögg. Innan jag slog mig ner i soffan för att läsa julbloggar gick jag en runa i kvarteret, det är alldeles för mörkt på kvällarna nu för att gå i skogen. Tänk när juleljusen lyser i trädgårdarna, snön förhoppningsvis knarrar under skorna och kylan nyper i näsan. Önska kan man ju alltid även om vi sällan har snö till jul.
DSC_0325
En av mina höstbrickor som utökats med två riktiga minipumpor och en keramiksvamp från Ullared. Det börjar bli dags att plocka kastanjer också.

6 thoughts on “Tack för era fina bloggar

  1. Jag håller med; det skulle vara jättetomt om man inte kunde läsa julbloggar på hösten och ha online-kontakt med alla andra julgalningar medan man väntar på årets bästa tid!

    Gilla

  2. Men visst är det härligt med alla mysiga julbloggar. Tack själv Marie för DIN julblogg! Du bidrar så mycket till julkänslan varje år tycker jag. Och visst är det en underbar tid vi går in i nu! Åh, vilken fin höstbricka. Pumpor är så mysiga på något vis.

    Gilla

  3. SV: Tack, jag har saknat dig också! Instämmer med alla ovan, det är så mysigt att ta del av din och alla andras otroligt fina julbloggar – och tänk, det är ”bara” oktober och redan så mycket julstämning (L)

    Gilla

Kommentera

