Jag kan nog inte tröttna på julen

Alltså helt ärligt så tror jag inte att jag kan tröttna på julen, jag börjar tidigt att lyssna på julmusik för att hinna lyssna igenom alla mina album, jag har pyntat tidigare än vanligt de två senaste åren men jag känner mig absolut inte redo för att plocka  undan julen ännu. Jag läser på FB och i flera bloggar om hur skönt alla tycker det är att ersätta julgranen men tulpaner och slänga ut det murriga men alltså jag älskar fortfarande mina juleljus här hemma och jag går fortfarande omkring och myser i mitt julpyntade hus. Vi behöver inte göra som alla andra och städa bort julen, åtminstone inte innan tjugondag Knut. Det är detta jag har längtat efter hela hösten, min jul. Jag hann inte landa innan julen men tar igen det nu ❤

Om en stund kommer lite vänner hit på middag och min dukning går fortfarande i julens tecken. Inte samma som på julafton eller nyårsafton men ändå julinspirerat.
3d
Amaryllis i glasskålar/fattigmanssilver och min vintriga ljuslykta.
3c
Olydiga katter som tycker att det bästa man har sätter man på bordet.
3b
Och även om de naturligtvis inte ska vara på bordet så passar deras pälsfärg in i min dukning 🙂

2 thoughts on “Jag kan nog inte tröttna på julen

  1. Jag förstår precis hur du menar:) Som det känns just nu vet jag inte om jag kommer att klara av att ta bort julen innan det jobbiga i februari…vi får se hur det känns framöver. Tyvärr har granen börjat barra en del nu så jag måste nog slänga ut den på balkongen snart vare sig jag vill eller inte. Men det andra kan ju vara kvar:) Hundarna bryr sig ju inte hur jag har det hemma:)
    Det har börjat snöa nu på eftermiddagen så jag hoppas på en helvit värld utanför fönstret ett tag framöver.

    Gilla

  2. Jag önskar att jag var mer som du, jag tycker uppriktigt att det känns tråkigt att känslan försvinner till nyår vilket den alltid gör för min del. Känns lite sorgligt att inte kunna njuta längre efter all energi som jag lägger ner på att pynta till jul men så är det. Jag får nog helt enkelt smyga igång ännu tidigare för att kunna njuta längre. Ha en fin fortsättning på julen och på det nya året!

    Gilla

Kommentera

