Nyårsdukningen och tack!

Jo, jag vet att det är lite sent med inspiration på nyårsdukning men jag vill ändå dela med mig 😉 jag har varit ganska seg av förkylningen (huvudvärk) och hade därför inte förberett något men jag samlade ihop alla mina silverfärgade glaslyktor. Sedan dekorerade jag även med metalldekorationer från min scrapvrå. Jag dukade med enbart vitt och glas (servetter och servis) och det blev väldigt effektfullt i all sin enkelhet så jag blev jättenöjd med min snabbt påkomna dukning.
dukning2
Det är de små platta metallbitarna som kommer från min scrapvrå, snirkliga blommor och kvadrater i silver och bronsfärg.
dukning1
Och som sagt mängder med ljuslyktor, det ser ganska simpelt ut här men med tända lyktor och resten av dukningen blev det vackert, också förstås trevligt sällskap runt bordet!

Jag vet att allt som dagarna efter julafton och nyår passerat så är det färre som tittar in här i julbloggen så jag vill passa på att tacka alla trogna läsare för julbloggssäsongen 2016. En varm kram till er alla och jag hoppas att vi ses till hösten igen! Jag kommer troligen att skriva ett par inlägg till här i julbloggen, till tjugondedagen då vi varsamt plockar bort julen (jag vill inte skriva kastar ut julen för det är alltid en vemodig dag när granen kläs av, tvärtemot många andra vill jag ha kvar julstämningen här hemma så länge som möjligt. Eller rättare sagt så länge det går utan att skämmas, efter tjugondedagen känns det liksom dags och efter trettonhelgen när jag börjat jobba brukar julmagin försvinna) sedan planerar jag för en liten tillbakablick på julbloggssäsongen och julen 2016.

Ha ett riktigt bra år 2017!
Om ni vill följa mig under året så fortsätter jag att blogga i min vardagsblogg och i min scrapblogg kan ni se mitt pyssel under året. Ni får gärna lämna en kommentar där ifall ni hälsar på mig under året.

2 thoughts on “Nyårsdukningen och tack!

Kommentera

