Annandagen

Bara ett par minuter återstår av annandag jul och innan jag har hunnit skriva klart inlägget kanske klockan har passerat midnatt. Vi har firat julen med alla våra närmaste släktingar och imorgon är det vardag igen. Men jag börjar inte jobba förrän den 9:e så jag kommer att ha kvar min julvärld här hemma och njuta så länge det går. Den sista julmaten åt vi till frukost i morse, julmat är lika gott varje år först på julafton och sedan slipper man laga mat på juldagen och som sagt som frukost på annandagen men då känns det rätt skönt när den är slut och kosten kan återgå till den vanliga. Jag har ätit lagom mycket på julafton och juldagen men idag  har vi varit på släktbesök och då trugas det med maten så nu är jag proppmätt.
momo
Först var vi hos min mormor och morfar på julfika. De är 92 respektive 98 år gamla men bor i radhus och bjöd på hembakat julfika. 7 sorters kakor + bullar och mormor beklagade att de inte hade orkat baka fler sorter. En mysig och hemtrevlig eftermiddag ❤
ahus
Därefter åkte vi till mina svärföräldrar där vi blev bjudna på kalkonmiddag.  Som sagt, proppmätt. Vi har fått fina julklappar även idag men nu är jag trött och ska gå och lägga mig. Ute blåser det för fullt då stormen Urd drar fram här.

Kommentera

