Uppesittarkväll

Nu börjar vår uppesittarkväll lida mot sitt slut och min julstämning har kommit. Tänk att det snart är Julafton 2016, underbart! Här kommer lite foton från det vi pysslat med ikväll:

Struvor, munkar, choklad och jordnötsgodisar, specialdesignade pepparkakor av ena dottern, figurer av mandelmassa samt nattamaten mozzarellasticks.
3232b32c
Uppläggningsfat mm inför morgondagen är förberett. Chanel vill vara med, granen står så grön och grann i stugan.
32f
En burk pepparkakor till juldagarna bakade vi ikväll. Jag tycker att det är så vackert med en glasburk till pepparkakorna. Kanske för att mamma förvarade just pepparkakor i glasburkar när jag var liten. Andra kakor förvarades i plåtburkar.
32e
Gröten är utställd till tomten, han fick bara en liten skål gröt i år för han äter ju på så många ställen 😉
Barnen har hängt fram sina strumpor och nu ska jag snart gå och lägga mig. Jag skulle gärna suttit här i ett par timmar till och bara njutit av julefriden men jag behöver min sömn för att orka med morgondagen. Årets bästa dag ❤

Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Alla sova i enslig gård
djupt under midnattstimma.
Månen vandrar sin tysta ban,
snön lyser vit på fur och gran,
snön lyser vit på taken.
Endast tomten är vaken.
Viktor Rydberg

Nu hoppas jag att ni alla får en riktigt underbar julafton imorgon!

2 thoughts on “Uppesittarkväll

Kommentera

