Julledig!!

Nu har jag gått på julledighet, så underbart! Ikväll har vi tittat på några avsnitt från Greveholm, det har barnen velat göra i ett par månader. Imorgon ska vi ”hänga på låset” till Maxi när de öppnar och köpa det sista som behöver handlas inför julen. Sedan är det julfixande på dagen, Polarexpressen på eftermiddagen och uppesittarkväll på kvällen. Men jag har fortfarande inte kunnat ta till mig att det är lille julafton imorgon och idag är det dan före dan före dopparedan. Jag vill vara ledig flera dagar innan julen, fixa och njuta men jag lovar att nu ska jag sluta tjata om det, acceptera läget som det är och göra det bästa av situationen för att hitta julefriden.
22
Vi brukar ha pepparkakshuset i köket men eftersom vi inte hade fixat klart där ställde jag in det här i vardagsrummet så länge och jag tror faktiskt att det får stå kvar här för det sprider en sådan härlig doft när man kommer in i rummet. En blandning av pepparkaksdoft, grandoft och hyacinter anas när man kommer in här och det är ju faktiskt  här vi tillbringar flest timmar på julafton.

One thought on “Julledig!!

Kommentera

