Börjat förbereda gottebordet

Jag har börjat förbereda gottebordet genom att lägga fram det köpta godiset i skålar och på fat. Jag brukar nog göra det den 22:a men ville göra något juligt innan jag lägger mig och det kändes som en lagom uppgift. Det hemmagjorda julgodiset tar jag inte fram förrän det ska ätas. Likaså tomteskummet annars blir det väl segt. Våra barn har aldrig gått och tjuvätit av godiset innan jul så det är inga problem att duka fram det. Julklapparna under granen har de heller aldrig rört. Men i år har katterna åtminstone Tusse lagt mycket fokus på julklapparna under granen. Istället för att hoppa upp i granen har han tagit sats och gjort bomben ner bland julklapparna så de flyger åt både höger och vänster så de ömtåliga har jag lagt ner i korgen.
gotte

2 thoughts on “Börjat förbereda gottebordet

Kommentera

