Julmarknad mm

Idag har barnens julframträdanden för i år börjat, idag var det 10-åringen som spelade julsånger i gallerian tillsammans med musikskolan. Som vanligt har barnen gemensamt mellan 30-40 framträdanden i December. Julmusik i form av spelande, sjungande, drillande, marcherande och naturligtvis luciaframträden. Offentliga framträdanden, besök på företag, ålderdomshem mm och mellandottern ska åka till Tyskland nästa helg med sin kör och lussa på skolor, ålderdomshem, kyrkor och en julmarknad i Tyskland. Vi köpte ett extra lucialinne i Ullared så jag inte behöver tvätta och stryka varje dag i December. De sprider julglädje och det är fantastiskt, men det ligger starkt engagemang från många föräldrar bakom.

Efter att dottern spelat med sin musikgrupp så var det en kille som sjöng en väldigt vacker sång som jag faktiskt inte hört förut. Den gjorde mig alldeles tårögd och jag har letat upp den på Spotify och Youtube, du kan lyssna här.

Efter besöket i gallerian åkte vi till en liten lokal julmarknad i vackra Brunnsparken. Det var lokala hantverkare och mattillverkare som ställde ut framför Brunnsparksbutiken. Det är första året som denna marknaden arrangeras och jag hoppas det blir en tradition, för det är mysigt med lite julstämning i form av julmarknad på hemmaplan. Jag storshoppade inte direkt, köpte bara två små konstgjorda kvistar för 5kr/st. Det är egentligen stämningen och känslan jag mest är ute efter på julmarknader och eventuellt något litet köp. Eftersom det var närproducerad mat kan jag vänta till närmare jul att köpa.kvist

Kommentera

