Julstämning utanför jobbet samt Black Friday

Granen utanför jobbet har stått mörk i en vecka och väntat men idag lyste den så fint på morgonen. Det framgår inte riktigt på fotot hur vackert det såg ut med den gnistrande frosten i gräset, den rosa morgonhimlen och den tända belysningen.
jobb
Ur fotograferingsvinkeln har jag min arbetsplats snett bakom mig. Inomhus så har vi klätt granen idag, ljusstakarna satte vi upp igår eftermiddag.

Black Friday hörrni, jag skulle vilja skriva några rader om det också. Jag har aldrig gått på det tidigare och det gjorde jag egentligen inte idag heller men eftersom det är fredagen innan första advent körde jag inom Blomsterlandet på hemvägen för att köpa lite julblommor och hujedamej så mycket bilar det var på parkeringen. Folk hade parkerat i diket och på gräsmattorna, helt galet! Jag tror inte att just Blomsterlandet hade Black Friday men de andra butikerna (som jag inte ens besökte). Mailboxen har svämmat över av butikernas erbjudanden så jag blir helt matt och orkar faktiskt inte läsa. Folk skadas i trängseln i jakten på billiga varor. Kom ihåg att man sparar mest på att inte handla annat än det man tänkt sig, ta hänsyn till miljöaspekten vid överkonsumtion och på ett annat sätt känner man sig nästan lite lurad när man handlat julklappar i sina vanliga butiker de senaste veckorna och idag är det 20% rabatt på allt.  Sådär, nu var  det slutgnällt för ikväll och kanske är det många som har gjort fynd idag, grattis till er. Och till samtliga, ha en fortsatt trevlig fredagskväll så här en knapp månad innan jul. Fredagen innan stora adventspyntarlördagen 🙂

Kommentera

