Den bästa tiden på året är här!

Jag har haft en jättebra helg med mycket julmys, det känns så underbart att adventstiden snart är här. Imorgon går vi in i adventsveckan och om en vecka tänder vi det första ljuset, härligt. Glöm inte bort att njuta mina julvänner, adventsmånaden kommer att gå så fort så sug i er allt julmys ni bara kan. Det tänker jag göra!

Jag är klar med julpyntning etapp 1, dvs adventsljusstakar, gardiner, prydnadskuddar samt 7 kartonger med mindre pyntsaker. Det som återstår är textilier, både till köket och julbonaderna som min mormor och morfar har broderat till mig. Julblommor. Julgranarna. Kartongerna med stora julsaker (halmbock och några stora tomtar). Jag kom ju av mig i pyntandet igår kväll men det var så mysigt att sitta i soffan och fundera medan jag lyssnade på julmusik och njöt av det jag fått upp och liksom landa i att det snart är advent. På riktigt. Mitt trevåningsfat löste en del av pyntningsfunderingarna då jag kunde lägga ganska mycket där. Jag har använt det till julpyntning förut men förra året hade jag julgodis där. Idag har jag fortsatt pyntningen och det är som att återse gamla vänner när julsakerna kommer fram ur lådorna, kära återseenden och minnen av tidigare jular. Eftersom jag älskar julen har jag fått ganska mycket pynt i present och när jag packar upp de sakerna tänker jag på givarna och trevliga minnen av dem. Även om jag köper nytt pynt skulle jag aldrig kunna byta ut allt gammalt, men jag väljer med omsorg när jag köper nytt.
fat2
Stjärnorna och änglarna är faktiskt presenter från min paketkalender när jag var barn på 70-talet.

Jag har även passat på att läsa en massa julbloggar både igår kväll och idag, jag har nog varit sämre än vanligt på att kommentera under denna hösten annars brukar jag vara flitig med att lämna kommentarer. Jag tycker själv att det är så trevligt med respons på det jag skriver och för mig är det ett sätt att sprida julkärlek när jag kommenterar.

Idag har jag även tittat på foton från förra julen och då blev längtan efter den här julen ännu större, men nu behöver jag inte längta längre. Nu är vi där och även om vardagarna är stressiga så ska jag ta en liten stund varje kväll då jag bara är i nuet med julbelysning, julmusik och kanske glögg. Jag planerar lite inlägg med förra årets juldukning, julbord mm. Men nu ska jag gå och lägga mig innan timern släcker belysningen i sovrummet, det är så mysigt att somna och vakna till adventsljusstakens och stjärnans sken.
fat
fat3
Såhär löste jag min brist på pyntplatser.

One thought on “Den bästa tiden på året är här!

Kommentera

