Mina juligaste inköp i Ullared

Hej och hå vad tiden springer iväg, jag lovade ju lite bilder på mina juligaste inköp i Ullared. Jag fotograferade inte julsakerna i själva affären, det var tokmycket folk och jag var ganska trött efter två dagars shopping i det stora varuhuset och detta var sista avdelningen vi gick på förutom husgeråd. Jag hade egentligen tänkt att börja i den änden av affären denna gången men sedan blev det inte så. Nästa gång ska jag börjar där! Jag köpte inte så mycket eftersom vi inte behöver något nytt men det är ju så himla mysigt bara att gå och titta på allt fint.
u1
Denna golvljusstaken är ingen julsak men visst är den fin? Jag har velat ha en sådan i många år, den är ca 120 cm hög. Jag har den i en mindre bordsvariant som jag köpte för julklappspengar för några år sedan och nu har jag äntligen båda två. Jag ska köpa ledljus till denna, eftersom vi har katter vågar jag knappt ha den tänd annars. Den är så fin!
u2
Den här fina stjärnan hittade jag. Vi var hos kompisar på fredagskvällen och de hade en krans med liknande belysning i och den lyste så fint i höstmörkret. Grinchar skulle antagligen tycka att det här är en julprydnad och ok, den fanns bland julbelysningen men jag har hängt upp den redan nu och den kommer fortsättningsvis att få lysa upp höstmörkret i vårt vardagsrum. Varför missunna sig mysbelysning som lyser upp vardagen och gör mig glad. Det syns ganska dåligt men metallen är kopparfärgad.
u3
Två ljuslyktor med träd, passar både under hösten och vintern och två ljuslyktor på fot. Jag älskar ljuslyktor, både stora och små. Rådjuret hade jag egentligen spanat in ett vitt i Gekås blogg men väl på plats så föll jag för det här bruna. De har väl knappast kidfläckarna och horn samtidigt i verkligheten men den är väldigt söt. På tal om rådjur så höll äldsta dottern på att krocka med ett rådjur i morse när hon cyklade till jobbet. Hon var bara en meter ifrån när det skuttade iväg.
u4
Slutligen så behövde vi två nya adventsljusstakar och jag köpte två förpackningar med den vita varianten. På bilden syns även stjärnans förpackning.

 

2 thoughts on “Mina juligaste inköp i Ullared

  1. Så fina saker och speciellt ljusstaken, den kommer nog bli toppenfin även med ledljus 🙂 Och vilken upplevelse att nästan krocka med ett rådjur på cykel, inte alltid det händer 😉 Hoppas dom klarar sig i vinter förresten, med så tidig snö! Själv längtar jag till renarna kommer ner till kusten, riktigt fin julstämning då.

    Gilla

Kommentera

