Gissa vad jag gör!?

bullar
Jag tror nog att ni gissade rätt för jag har två plåtar lussebullar på jäsning. Yngsta dottern och jag bakar idag och jag var så sugen på saffran så det fick bli saffran och vaniljsnurror. Det ska bli så gott!
abak
Anledningen till att det har varit tyst på bloggen ett par dagar är för att vi har varit på en liten utflykt till Ullared och Halmstad. Vi hälsade på goda vänner samt shoppade i Ullared två dagar. Vi har handlat mycket, en hel del julklappar men inte så mycket julsaker. Däremot gick jag runt länge och tittade på julsakerna och det fanns som vanligt så mycket fint, däremot behöver vi ju inte mer julpynt eller rättare sagt vi får inte plats med mer, därför handlade jag inte så mycket sådant bara två adventsljusstakar och ett rådjur. Jag köpte även en fin golvljusstake som jag velat ha väldigt länge. Bilder kommer i veckan. Glögg och chokladkalendrar köpte vi ju också så lite julrelaterat blev det. Just det, ett nytt lucialinne också, mellandottern ska på luciaresa med sin kör och sjunga på julmarknader, skolor, ålderdomshem och kyrkor i Tyskland och då behövde hon ha med sig minst två lucialinnen.
bulle

One thought on “Gissa vad jag gör!?

  1. Jag bakade mina egna lussebullar (gör en annan variant till adventsfikat) idag!!! Det luktade så gott här hemma och smakade ännu bättre!!! Mina lussebullar är verkligen en av mina ätbara julfavoriter varje år; äter säkert 100-150 stycken per säsong:))

    Gilla

Kommentera

