Första frosten!!

Jomen äntligen, nu har vi också fått årets första frost. Välkomnad av mig och många fler men också avskydd av många. Det var inte så kallt att träden var vita, det är de sällan men marken, bilarna och hustaken var täckta av frost i morse. Jag upptäckte inte ens frosten själv i morse (hade kolla prognosen och det verkade vara plusgrader hela veckan) yngsta dottern vaknade med ögoninflammation så jag skulle sjukanmäla henne, boka om på jobbet osv sedan kallar mellandottern på mig och berättat att termometern visar på -1 och då for jag ut med mobilen för att fotografera 🙂
frost
Luften känns så annorlunda för varje väderlek och det var härligt att äntligen få uppleva frost igen! Just nu är det svårt att tänka sig att man kommer att vara ganska trött på att skrapa bilen om några månader 😉
frost2

3 thoughts on “Första frosten!!

Kommentera

