Jag har smakat Blossa blåbär ingefära

Förväntningarna var höga på Blossas ekologiska glögg med smak av blåbär och ingefära. Kanske för att deras årsglögg från 2008 med just blåbär är den enda starkvinsglögg jag har gillat, denna nya är alkoholfri och ekologiskt. Det kändes så rätt och kanske just därför jag blev så besviken. Den luktar glögg så långt är det positivt men smaken… jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva den. Den smakar inte direkt glögg, jag känner ingen blåbärssmak alls, däremot någon fruktig smak, ingefäran tar över en hel del i eftersmaken. Glöggen har ingen fyllig smak jag skulle nog snarast beskriva  den som tunn, sträv och nästan lite sur och som sagt med ingefära i eftersmaken men ändå är totalintrycket smaklös. Just för att förhoppningarna var så höga kanske jag dömer glöggen för hårt så jag ska absolut ge den fler chanser men jag är ganska säker på att det inte blir fler flaskor. Tyvärr. Det ska bli spännande att höra vad ni andra tycker, någon som har hunnit smaka?

Jag hittade min flaska på ÖoB, och själva flaskan är ju snygg 🙂

blossa

One thought on “Jag har smakat Blossa blåbär ingefära

Kommentera

