Julspaning

Förra veckan var jag på lite julspaning, jag tycker nog att den här tiden i affärerna när man letar efter och längtar efter lite julnyheter på sitt sätt är mysigare än när det finns jul överallt. Många klagar på att affärernas julsaker plockas fram tidigare för varje år men jag vet att redan när jag var barn fanns det julsaker att titta på innan mitten av oktober. Jag fyllde som sagt år i lördags och jag vet att när jag var barn gick jag och tittade på julsaker medan mamma och pappa köpte födelsedagspresenter till mig. Detta var på Ekohallen (Fjälkinge) i lokaler som numera är rivna, det var en byggnad utanför huvudbyggnaden där de under hösten bunkrade upp med en massa julsaker och leksaker. Det var som ett paradis att titta på allt det fina. Även nuförtiden har de väldigt mycket julsaker, troligen det största utbud jag sett på ett och samma ställe men det var en speciell känsla i den där gamla lokalen. Nåväl jag hittade julsaker på både Rusta och ÖoB men fotograferade bara i den sistnämna affären. De här vinterugglorna tycker jag var söta, jag älskar ugglor.
jysk

I några år har jag tittat efter trädgrenar med lysdioder men jag har aldrig köpt något. Jag har mest hittat för inomhusbruk men skulle vilja ha ute i våra stora krukor på framsidan men vill man ha inomhus fanns dessa:
jysk2

One thought on “Julspaning

Kommentera

