Julquiz del 3

Här kommer tredje delen i min julquiz. Jag har alltså gjort en julquiz med 25 juliga frågor som jag hoppas att ni vill vara med i. Jag kommer att lägga ut frågorna vid 5 tillfällen med 5 frågor vardera gången. När alla frågorna är utlagda mailar ni era 25 svar till mig, min email skriver jag i sista inlägget. Jag kommer att lotta ut två priser bland de som har flest rätt. Priserna är inget märkvärdigt, bara lite scrappapper  (50 gr vardera) från mina gömmor men jag hoppas att ni tycker att idén är rolig och vill delta🙂

Här kommer frågorna i omgång 3:

11. Vem regisserade ”En underbar jävla jul”?
12. Magnus, Brasse och Eva. Vilken julkalender?
13.
Vilken julsång innehåller strofen ”jag vill till stallet gå” ?
14.
Tipp tapp tipp tapp, vad heter sången?
15. Vad heter Jultomtens 9 renar enligt amerikansk tradition?

jultomtens-renar

Kommentera

