Juligt fika

Ibland är det enkla väldigt gott och uppskattat!

fika

Idag frågade jag de i familjen som var hemma ifall de var sugna på fika, jag hade dukat upp en liten överraskning med pepparkakor och en liten  undangömd flaska med påskmust. Det var säsongens första must, jo jag räknar den även om det inte var julmust, jag hade sparat den för detta. Vi hade en god fika med trevliga samtal om hur lång tid det är kvar innan vi ska baka egna pepparkakor och lussebullar. Det är årets två viktigaste bak hemma hos oss! Då samlas vi i köket och bakar tillsammans med stämningsfull julmusik och tända elljusstakar, alla barnen brukar vilja vara med även om de numera är stora (10, 13, 17 och 19år).

De smaker som jag annars är mest sugen på nu är saffran (mmmm så gott) och Dumle gingerbread. Jag är så glad att de kommer att säljas även i år. De är nog bland mina favoritgodisar top fem alla kategorier.

Är du sugen på någon speciell julsmak?

4 thoughts on “Juligt fika

  1. Jag har också ätit pepparkakor i helgen:) När det gäller julsmaker så är jag konstant sugen på saffran och har bakat en del med det redan…fast jag väntar med lussebullarna ett tag till.

    Gilla

Kommentera

