Höstmusik och höstfoton

prom2

Förra året började jag göra en Spotifylista med höstmusik som ett alternativ till att inte lockas lyssna för mycket på julmusik under hösten. Visserligen finns det väldigt mycket julmusik och jag sparar ändå favoriterna till adventstiden men en höstmusiklista utan jullåtar kändes och känns fortfarande som ett bra alternativ. Jag har ändå alltid känt för att lyssna mycket på stämningsfull musik på hösten och i många år har Era tillhört favoriterna. Andra låtar som finns med på min höstlista är t.ex Oh Fortuna med Hammerfall, När löven faller med Carola, You raise me up med Josh Groban, Introsångerna från Twilight , Outlander och Harry Potter, Utan dina andetag med Kent, Koppången med Orsa spelmän (instrumental) Gregorian. Brukar ni lyssna på någon speciell höstmusik?

prom5

I veckan fotograferade jag under en av mina promenader och även om det bara är några dagar sedan så har skogen blivit ännu gulare idag. Jag tycker det är så mysigt att följa årstidernas växlingar och varje årstid har ju sin charm. Tyvärr har jag inte hunnit höstpynta något mer inomhus ännu.

prom7

Fotona är från skogen intill där jag bor. Närmast oss finns på ena hållet ett stort parti med bokskog och på andra hållet en liten sjö med tallskog runtom. När man gått ca 1 km kommer man till ett kärr, sedan kommer det lite blandade lövträd. Därefter kommer man till ett parti med granskog och därefter blir det bokskog igen.

prom8

Idag fotograferade jag inte något men det är en perfekt höstdag med kall luft och klar himmel. Underbart!

prom9

 

3 thoughts on “Höstmusik och höstfoton

Kommentera

