Jag är redo

Hej mina julvänner, nu är jag också redo att dra igång julbloggssäsongen på riktigt. På en natt förvandlades sommaren till höst. De gula och bruna träden som i högsommarvärmen bara känts som vissna och uttorkade ger ett helt annat intryck i den kalla höstluften. De liksom sjunger att nu är nästa årstid här, det är höst, vi gör oss redo för frosten och jag sjunger med dem, nåja åtminstone inombords. Jag vill ju inte skrämma slag på vare sig rådjur eller andra vandrare i skogen.

Efter promenader i det kalla vädret passar det bra med  satsumas eller varm glögg med mandelpepparkakor. Jag njuter ju gärna av glögg med spännande smaker under hösten för att spara de klassiska till advent och jul. Likaså med pepparkakor, de hembakade är jul, Annas pepparkakor äter jag under den ljuvliga väntan på årets bästa högtid.

I ärlighetens namn blev jag ganska varm under min kvällspromenad och fick dra av mig till t-shirt men i morse önskade jag att jag hade haft vantar på mig. Jag gick nämligen en liten promenad innan jobbet i morse så ikväll är det jag som plockar fram vantarna 🙂

Ett litet hösttecken inomhus här hemma är att jag ställt undan Mailegmössens solstol och istället bäddat ner dem i deras tändsticksask. De brukar hålla mig sällskap här i min lilla blogghörna.

Vad kommer jag att bjuda på i bloggen under hösten här på min nya bloggadress? Jo, jag fortsätter i min vanliga stil eftersom det känns som jag. Jag brukar skriva ganska personligt om mina jular, nuvarande såväl som svunna jular och kanske flyttar jag hit några inlägg som repris för nytillkomna läsare. Jag gillar att pyssla, pynta och baka så en del sådana inlägg vågar jag nog utlova. Jag använder mig alltid av egna foton (såvida inget annat anges) proffsinspiration finns det gott om på nätet, hos mig hittar ni den personliga. Mina katter kommer säkert att dyka upp här på juliga foton och kanske lite julnyheter. Just julnyheter visar jag ganska sparsamt av, det blir bara mina egna favoriter eftersom det finns så många julbloggare numera som håller koll på den fronten.

Jag är redo att dra igång julbloggsäsongen 2016, hoppas att ni är redo att följa mig!

Varmt välkomna!!

mus

One thought on “Jag är redo

  1. Mysigt att du också är igång! 🙂 Personligt gillar jag bäst. Ser fram emot kattbilder, jag har sån kattlängtan nu så oj.. men det blir nog ingen katt på länge.. långt in i framtiden iafl 🙂 Tror det kan bli en mysig jul i år..

    Gilla

Kommentera

