Sensommar, höst eller sommar?

Jag får inte riktigt ihop årstiden just nu, igår hade vi 25 grader i skuggan och över 35 grader i solen och då känns julen väldigt avlägsen. Men även om kvällarna är varma så kommer mörkret allt tidigare på kvällarna och då känns hösten mer närvarande trots att vi fortfarande går omkring i sommarkläderna. Jag har gömt undan både glögg och must i skafferiet men ännu så länge har jag inte känt något sug efter julens smaker. Men det är förstås spännande att läsa om årets smaker från våra svenska företag. När det gäller glöggen så föredrar jag lättglögg och jag är väldigt spänd på Saturnus nyheter Polkagrisglögg och Premium med smak av åkerbär. Även Blossa har hämtat inspiration till sin årsglögg i de svenska skogarna, och deras starkglögg kommer att ha smak av kråkbär i år.

4blogg
Det är fortfarande badtemperatur i den lilla sjön vi bor intill, undrar hur vintern blir? Kommer vattnet att frysa så pass att det går att åka skridskor?

One thought on “Sensommar, höst eller sommar?

Kommentera

