Höstmånad och jultidningar

sep

Nu är den första höstmånaden här när almanackan visar september, den metrologiska hösten är inte här ännu men väl känslan av höst. I morse låg dimman tät över skog, fält och hus när jag körde till jobbet även om det fortfarande är relativt varmt även på nätterna. För mig går höstkänslan och jultankarna ganska ofta hand i hand så det passade perfekt att årets jultidningskataloger låg i brevlådan och väntade när jag kom hem. Jag har ju glädjen över att ha barn i jultidningsåldern så jag kan bläddra i katalogerna från alla förlagen så mycket jag vill. Som vanligt hittade jag några godingar som jag vill ha, förutom recept och böcker om julen så tycker jag att jultidningarna brukar ha vackra julkort och juletiketter. Innan jag började att bläddra i katalogerna så tände jag några värmeljus för att skapa den rätta känslan. Jag har låtit hösten börja smyga in här hemma med några pumpor men nu känns det dags för lite ljuslyktor i höstfärger  och ännu mer naturmaterial.

 

One thought on “Höstmånad och jultidningar

Kommentera

